pré-olympiques Londres - Lee Valley White Water Centre
-
JCD
- département : 64
Re: pré-olympiques Londres - Lee Valley White Water Centre
Finale Hoch
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xbxeFNJRJI
Finale Skantar
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XB135gIKSw
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xbxeFNJRJI
Finale Skantar
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XB135gIKSw
-
ricpeuch
- département : 88
- club : GOLBEY EPINAL ST NABORD
Echange, entre les équipiers, des pagaies et des casques entre le moment où ils entrent dans la porte 4 et le moment où ils en sortent !!... Et avec ça, il leur restait encore de l'avance !!! Hoschtraterrestres je vous dis !!marko a écrit :C'est quoi ?yannbzh2 a écrit :Pour l'occasion Pavel fait une Périgourdine dans l'inversion 4 à montrer dans toutes les écoles de pagaies.
- marko
- Navigue avec (bateau) : El Scorcho Galasport, Fluid Nemesis
- département : 59
- club : CANOE KAYAK ARMENTIERES
Toujours pas compris...ricpeuch a écrit :Echange, entre les équipiers, des pagaies et des casques entre le moment où ils entrent dans la porte 4 et le moment où ils en sortent !!... Et avec ça, il leur restait encore de l'avance !!! Hoschtraterrestres je vous dis !!marko a écrit :C'est quoi ?yannbzh2 a écrit :Pour l'occasion Pavel fait une Périgourdine dans l'inversion 4 à montrer dans toutes les écoles de pagaies.
- yannbzh2
- Navigue avec (bateau) : C2 short sense
C1 ninja pro
K1 desc obsession II
C2 desc feeling - département : 22
- club : LANNION CANOE KAYAK
- Rivière(s) sur laquelle je peux donner des infos :
regarde l'inversion porte 4. A l'avant Pavel mets ca pagaie en ecart a l'exterieur pour fixer l'avant et le faire repartir. Il utilise le dos de la pale.
Dans un temps que les moins de 50ans ne peuvent pas connaître on utilisait cette technique en reprise de courant. L'équipier avant faisait cette manoeuvre avec le courant venant de l'amont (on ne faisait pas de débordés à l'époque)
Dans un temps que les moins de 50ans ne peuvent pas connaître on utilisait cette technique en reprise de courant. L'équipier avant faisait cette manoeuvre avec le courant venant de l'amont (on ne faisait pas de débordés à l'époque)
-
Loris
- Navigue avec (bateau) : Ark
Et en Gliss, parfois... - département : 64
- club : ORTHEZ NAUTIQUE C.K.
- Rivière(s) sur laquelle je peux donner des infos : Rivieres du Sud Ouest(gave de Pau,Oloron, de Cauterets, Aspe, Ossau...)
Quebec.
Zambèze. - Contact :
Tu es si vieux que ça Yann ?yannbzh2 a écrit :regarde l'inversion porte 4. A l'avant Pavel mets ca pagaie en ecart a l'exterieur pour fixer l'avant et le faire repartir. Il utilise le dos de la pale.
- marko
- Navigue avec (bateau) : El Scorcho Galasport, Fluid Nemesis
- département : 59
- club : CANOE KAYAK ARMENTIERES
Je mes souviens que cette technique était également utilisée en C1 descente...
- yannbzh2
- Navigue avec (bateau) : C2 short sense
C1 ninja pro
K1 desc obsession II
C2 desc feeling - département : 22
- club : LANNION CANOE KAYAK
- Rivière(s) sur laquelle je peux donner des infos :
Bah j'ai couru avec des portes vertes et rouges...Loris a écrit :Tu es si vieux que ça Yann ?yannbzh2 a écrit :regarde l'inversion porte 4. A l'avant Pavel mets ca pagaie en ecart a l'exterieur pour fixer l'avant et le faire repartir. Il utilise le dos de la pale.
Et j'ai fait mes devoirs en histoire de mon sport
-
ricpeuch
- département : 88
- club : GOLBEY EPINAL ST NABORD
Et les journalistes ne sont pas très contents de n'avoir pu entrer sur le site pour faire leur métier ...
"CANOEING : difficult times for journalists in London
By Friedbert Raulf, on behalf of AIPS Rowing Commission
LONDON, August 5, 2011 - "London Prepares" is the series of test competitions carried out one year prior to the London 2012 Olympic Games. Prepared by the Olympic organizers, the tests also include addressing the working conditions for the journalists.
While Lee Valley Whitewater Stadium, the test event for canoe slalom in the north of London, passed the Olympic test, there were still considerable deficiencies in other organisational aspects.
For weeks, journalists tried to gain accreditation for this event. Just one week prior to the competition, it was announced that no media would be admitted. Yet on the morning of the qualifying events, some media were allowed in the venue. While one colleague managed to obtain an illegitimate accreditation to the semi-finals and finals, no others were allowed to enter.
Regular spectators were not admitted to the pre-Olympic events either. Some hundred or so people were chosen to attend by invitation; however, that number was nearly equal to the number of security staff in the area.
No care was given to outside visitors, who stood in 30-degree weather under the blazing sun. There were no drinks provided, no Internet access, or any start and result lists. Those who went to view water sport events, including the journalists, had to carry life jackets to the venue."
"CANOEING : difficult times for journalists in London
By Friedbert Raulf, on behalf of AIPS Rowing Commission
LONDON, August 5, 2011 - "London Prepares" is the series of test competitions carried out one year prior to the London 2012 Olympic Games. Prepared by the Olympic organizers, the tests also include addressing the working conditions for the journalists.
While Lee Valley Whitewater Stadium, the test event for canoe slalom in the north of London, passed the Olympic test, there were still considerable deficiencies in other organisational aspects.
For weeks, journalists tried to gain accreditation for this event. Just one week prior to the competition, it was announced that no media would be admitted. Yet on the morning of the qualifying events, some media were allowed in the venue. While one colleague managed to obtain an illegitimate accreditation to the semi-finals and finals, no others were allowed to enter.
Regular spectators were not admitted to the pre-Olympic events either. Some hundred or so people were chosen to attend by invitation; however, that number was nearly equal to the number of security staff in the area.
No care was given to outside visitors, who stood in 30-degree weather under the blazing sun. There were no drinks provided, no Internet access, or any start and result lists. Those who went to view water sport events, including the journalists, had to carry life jackets to the venue."